Lezing 20 mei – Pan spreekt over experience in retail. Van Customer Journey naar Guest Journey.

Nieuwe InspiratieFlash en event – FLUIDE RETAIL

Wat zijn de aankomende ontwikkelingen in het fysieke retaillandschap waarmee we echt rekening zullen moeten houden? Een vraag die me dagelijks wordt gesteld. Wat is Fluide Retail precies en welke rol speelt Phygital Retail in dit geheel? Velen hebben de mond vol van deze krachtige termen, slechts weinigen weten écht waar het over gaat of hoe dit te integreren. Welke vrijzinnige retailer heeft hierop een holistische kijk, of beter nog, hanteert een effectieve holistische aanpak? 

Zelf ontdekkend leren vraagt om ’non staged’ beleving. Dit is een omgeving die stuurt door inspiratie. – Arjan

15.45 uur Met de groei van webwinkels groeit de hang naar het ervaren van bijzondere merkverhalen in een fysieke omgeving. Stuur je echter teveel met je verhaal dan maak je als merk een steeds minder goede indruk. Maar wat werkt nu wel? Aan de hand van een aantal inzichten en praktische voorbeelden laat ‘ervaringmaker’ Arjan van Zeumeren zien hoe je van de customer journey een guest journey maakt zodat de bezoeker zich thuisvoelt en het fijn is om vaker terug te komen.

Benieuwd naar de sprekers tijdens onze LIF van 20 mei? klik hier.

Wat is het Fluide Retail?

Jouw bezoeker gaat steeds vaker, zodra deze zich begeeft in de fysieke of online winkelomgeving, door (virtuele) interactie bepalen wat er te zien is. De bezoeker regisseert als het ware een eigen voorstelling in jouw retailtheater. Ik ben overtuigd van de kracht door zelf ontdekkend leren en ik geloof dat door inzichten en oprechte verhalen producten zichzelf zullen verkopen.

Wanneer een bezoeker zich herkend in een inzicht of kan vereenzelvigen met een situatie, zal deze sneller in een merk geloven en neemt dit merk een voorkeurspositie in. De bezoeker wordt gevoelig voor de unieke persoonlijke waarde achter het product. Via inzicht ontstaat overtuiging en wordt het proces een memorabel verhaal wat de bezoeker meeneemt in de aankoopbeslissing.

Zelf ontdekkend leren vraagt om ’non staged’ beleving. Dit is een omgeving die stuurt door inspiratie. Multifunctionele, flexibele, ‘non staged’ ruimtes laten bezoekers zelf laat bepalen wat, wanneer en hoe deze een omgeving gebruiken. Slimme, sympathieke oplossingen die het hart raken laten bezoekers voelen dat niet het merk centraal stond bij het ontwikkelen van de omgeving, maar zij!

Deze post delen?